Dag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietske - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietske - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Bazooka

Blijf op de hoogte en volg Sietske

16 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag 9 zijn we lekker begonnen bij het zwembad. Nou ja... In het zwembad! Het was wederom een erg warme dag, zelfs op de radio hier zeiden ze dat het erg warm was. Gevoelstemperatuur 35 graden!

's Middags zijn we weer naar Willemstad geweest. Ronald had dat nog niet gezien dus we zijn toen we daar aankwamen eerst wat wezen eten en drinken voor we naar de pontjesbrug gingen. Daar hebben we weer leuke foto's gemaakt en toen we op de pontjesbrug liepen moesten we nog opschieten ook want de brug ging open.  Eenmaal aan de overkant aangekomen zijn we in Punda wezen slenteren.

Toen we na een uurtje terug kwamen stond de pontjesbrug nog steeds open. En we hadden nog maar 20 minuten voor onze parkeertijd om was en ze zijn niet zuinig met de wielklemmen! Nou is het gelukkig zo dat als de brug open staat je met het pontje naar de overkant kan. Aangezien je met dit weer snel dorst krijgt hebben we nog wat in de meter gegooid en zijn we eerst weer wat gaan drinken.
Het bleek erg druk te zijn op de weg, blijkbaar hebben ze hier ook spits om 17:30! Halverwege hebben we een tussenstop ingelast om de noodzakelijke boodschappen te doen; dat komt dus vooral neer op drinken, heel veel drinken.

Bij het gebouw verderop wat kennelijk een benzinestation moet voorstellen hebben we een pre-paid internet kaartje gehaald zodat we dit blog kunnen bijhouden. Hoewel wij niets meekrijgen van criminaliteit heeft de bevolking er kennelijk wel behoorlijk last van. De benzinestations zijn kleine gemetselde gebouwen waar je door een raampje van 50 bij 50 met het personeel kunt praten en je vooraf moet afrekenen. De kleine kroegjes langs de weg zijn allemaal voorzien van traliewerk halverwege de toog zodat je je drankje door de tralies aangereikt krijgt.

Het warme weer is overigens erg slecht voor de eetlust want we gaan steeds later eten. Als het zo doorgaat dan steken we de bbq binnenkort pas om 11 uur aan. Uit eten is er dus nog niet van gekomen omdat we het vermoeden hebben dat we dan nog geen half bordje weg krijgen. We hebben echter wel een aantal restaurants op de verlanglijst staan dus we kijken nog even hoe we dat gaan oplossen.

De planning voor vandaag is: bruin worden, luieren en drinken... Veel drinken! :)

• 16 September 2011 - 13:57

Annelies:

Volgens mij hebben jullie het echt heel zwaar! :D lol stuur die zon en temperaturen eens deze kant op, ik heb t nodig tis hier savonds zoooo koud! brrrr

• 16 September 2011 - 15:22

De S...:

Het leest weer lekker weg :)
    Wat zouden wij graag even een daagje bij jullie doorbrengen. Lijkt ons ontzettend leuk.
    Veel plezier !!!!!

• 17 September 2011 - 11:42

Marijke:

Ach, alweer zo vies heet. Zielig hoor, dat getob in zo'n zwembadje. Wij gaan gewoon gezellig naar Barendrecht om het langharige vee te voeren. Ook leuk!