Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietske - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sietske - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Bazooka

Blijf op de hoogte en volg Sietske

13 September 2011 | Nederland, Amsterdam

Aangezien de Struisvogels een dagje vrij hebben op maandag, iets waar we gelukkig net op tijd achter kwamen, hebben we op de kaart Jan Kok opgezocht. Er was ons verteld dat daar een kolonie flamingo's woont.

Aangezien we geen navigatie bij ons hebben en onze prepaid internet kaart alleen in ons huisje werkt zijn we min of meer op de gok die kant op gereden. Wegwijzers hebben ze hier niet of ze wijzen alleen naar de grotere dorpen dus we moesten min of meer op gevoel die kant op.

Wonderwel zijn we in 1 keer goed gereden alleen was men ons vergeten te vertellen dat de flamingo's kennelijk op maandag ook andere afspraken hebben. De flamingo's waren wel zo beleefd om 3 exemplaren achter te laten zodat we niet helemaal voor niets waren gekomen. Er was nog een 4e flamingo maar die was wit zodat wij het idee hadden dat die door de rest niet was uitgenodigd voor welke afspraak ze ook hadden.

We hebben gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om de diverse strandjes langs de kust eens te bekijken maar wat vooral opvalt is dat men zelfs bij het kleinste strandjes een hokje neerzet waar je toegang moet betalen om op het strand te mogen. Aangezien wij niet van plan zwaren om daar te gaan liggen maar alleen een colaatje te drinken zijn we vrolijk verder gegaan op verkenning.

Zoals je op de foto's ziet hebben we de off-road kwaliteiten van de Jeep maar weer eens uitgetest want sommige stukken weg zijn al een tijdje niet opnieuw geasfalteerd. Sterker nog, sommige stukken weg zijn in een lang verleden eens aangelegd en vervolgens vergeten. Een paar kilometer verder kom je dan midden in de bush bush een gloednieuw stuk asfalt tegen... Heel apart!

We gaan vanmiddag voor poging 2 om bij de struisvogels te komen en als ons richtingsgevoel ons niet in de steek laat doen we ook nog een poging om boodschappen te doen. Eerst maar eens wakker worden met een bakje koffie aan de rand van ons zwembad.

• 13 September 2011 - 14:05

Bazooka:

@Esther we worden niet gewekt door leguanen hoor! Die heb ik nog niet eens gezien. De vogels maken hier wel heel veel herrie! ;)

• 13 September 2011 - 14:21

De Sannaatjes:

Ha, ha, foto 3 heb je zeker in Colostrei gemaakt en meegenomen of nog op je fototoestel zitten :)
    Het raadsel van foto 4 hebben we nog niet gevonden, maar we blijven zoeken.
    grtjs xxx

• 13 September 2011 - 14:28

Kawawen:

Haha, Esther is helemaal blij met je antwoord (ze is als de dood voor grote reptielen), die gaat vanavond vanavond gelijk boeken!! Wel zielig plaatje hoor maar 3 flamingo's... En dat jullie die mus op een cactus vastprikken voor een foto vind ik ook zielig ;-p Veel plezier vanmiddag bij de struisvogels (blijft vreemd... hier is de middag al bijna om!) Doeii

• 13 September 2011 - 14:50

De S...:

Yes.... Een krab...

• 13 September 2011 - 21:31

Franka:

Ben blij met de aanvulling van de Fam. Sanna.... Ik dacht dat het een ontbindende kalkoen was....

Klinkt nog steeds goed allemaal. Ik zou nog een weekje bijboeken, want voor het weer hier hoef je niet terug te komen.

Veel plezier bij de struisvogels en als je de gelegenheid hebt zou ik ook zo'n biefstukje proberen

• 13 September 2011 - 21:49

@Kawawen @Esther
    Esther ik raad je aan dan dit huis Hopi Bon te boeken want het hotel Lions Dive en Beach Resort vonden wij niet heel erg speciaal. Mooie locatie, dat wel maar verder...

• 13 September 2011 - 21:51

Bazooka:

@sannaatjes @Franka hoe lang heeft het geduurd voor jullie erachter waren dat het een krab was? Hahahaha